Svět

Hra pracuje s informacemi, které vymyslel a sepsal J.R.R. Tolkien, ale striktně se jich nedrží. Druhý věk není příliš rozepsaný, a aby byl alespoň trochu hratelný, doplnili jsme si ho na základě dohadů “jak to asi mohlo být” a dle našeho nejlepšího vědomí a svědomí, aniž bychom narušovali integritu světa nebo časovou kontinuitu událostí, které se stanou později. Proto některé události nebo místa, které jsou popsané v našich reáliích, v Tolkienovi nenajdete.

 

Ocitneme se v Eriadoru, v Hůrce a jejím okolí v druhé polovině Druhého věku, přesně roku 2029. Númenorejci jasně dominují mezi národy Eriadoru. Za vlády současného krále Númenoru Tar-Atanamira dosahuje Númenor svého největšího bohatství a slávy. Númenorejci sice tvrdí, že přišli pomáhat původním obyvatelům, ale ve velkém těží rudy, které odvážejí na Númenor, kácejí stromy na další lodě a vybírají daně za to, že místní obyvatele chrání před služebníky Nepřítele.

 
Elfové velmi neradi vidí, jak Númenorejci, jejich dávní spojenci, zpyšněli a propadají chamtivosti. Trpaslíci s nimi mají zase materiální spory - Soumračné hory pokládali odjakživa za svoji doménu a nelíbí se jim, že v nich Númenorejci ve velkém těží.
 
Muži Západu ale mají vážné spory i mezi sebou. Za zmínku stojí zejména králův strýc Adrahil, jež si před více než sto lety založil v Eriadoru město Zor-Gimil, kde se usadil se svojí družinou a od té doby úspěšně rozšiřuje sféru svého vlivu na úkor Númenorejců věrných králi za mořem. I přes otevřené nepřátelství mezi oběma členy královské rodiny, ani jedna strana nechce riskovat vojenský konflikt. V nedávné době se k Adrahilovu panství přidala i Hůrka, která je nejvlivnější osadou místního obyvatelstva široko daleko. 
 
Hůrce nové spojenectví s Adrahilem svědčí. Jeho posádka se usídlila nedaleko a udržuje pořádek v kraji. Říká se, že cesty v Adrahilově panství jsou bezpečnější, než kdekoliv jinde v Eriadoru. Za své bezpečí a pohodu ale Hůrka musela zaplatit svou autonomií.

Podrobnější reálie

Obecné - Eriador - ke stažení ZDE (*.pdf)

Obecné - historie - kde stažení ZDE (*.pdf)

Národy - ke stažení ZDE (*.pdf)

Místopis a politika - ke stažení ZDE (*.pdf)

O Númenoru - ke stažení ZDE (*.pdf)

Mapa

Pro lepší zorientování v Eriadoru, zde najdete mapu (zatím provizorní). Herní území z větší míry odpovídá terénu Středozemě. Bohužel ne vždy to úplně šlo, protože ještě nemáme moc posouvat kopce a vytvářet řeky :-)

Númenor je daleko od pobřeží a běžní lidé ve Středozemi netuší, co se děje za mořem. Z toho důvodu jsme dění na Númenoru nezačlenili do obecných reálií, ale připravili jsme zvláštní dokument k dispozici všem zájemcům o Númenorejce.

Ani v podrobnějších reáliích ale není zdaleka všechno, co se Středozemě ve Druhém věku týká. Pro ucelení představy je možné si přečíst Nedokončené příběhy - Druhý věk (pro elfy a Númenorejce), Silmarilion (zejména pro elfy, nebo trpaslíky), nebo Akallabeth (pro Númenorejce).