Přihlášení

S kým se na Arnoru potkáte aneb kdo se už přihlásil (plnohráči, polohráči i křoví) Hvězdičku má kdo zaplatil *

Aestas*, Arienwen*, Baku*, Balahen*, Bobina*, Camoroon*, Cúthalion*, Dain*, Darien*, Darken*, Deneb*, Dráče*, Elrond*, Erain, Fallon*, Frankenstejn*, Findar, Gavin*, Grilion*, Grukaar*, Helča, Helena, HonzaR*, Ianto*, Ingwe*, Katár, Kraara*, Kryšpín, Lachim*, Lassie*, Leši*, Lumír*, Marcus, Markéta*, Melian*, Melisilme*, Milan*, Mongi*, Neira*, Newman*, Olaf, Oremir*, Ovec*, Panchy*, Randir*, Rashpoint*, Ronis*, Sabina*, Spare*, Suriel*, Šíma, Tergas*, Triss*, Trpaslice*, Wolfman*, Yetty*, Zappo*, Zireael, Zuzka*

Než si připravíte postavu...

ÚVODNÍ PŘÍBĚH

Zlaté údolí, dva dny před začátkem hry

   Na Zlaté údolí se pomalu snášela tma. Mezi stíny se opatrně přesouvala postava a mířila k budově velitele. Stráže jí chtěli zastoupit cestu, ale neznámá vyňala zpod pláště přívěšek, ukázala ho strážím a beze slova proklouzla do budovy. Velitel jako každý večer pročítal hlášení, když tu ho náhle zvuk otvíraných dveří přiměl zvednout oči. Přímo proti němu stála žena zahalená v plášti.

   „Á, už jsi tady. Jdeš jako na zavolanou. Jaká je nálada v Hůrce?“
   Žena pokrčila rameny. „Poslední dobou je tam docela napjatá atmosféra. Člověk pořád slyší „daně je potřeba platit,“ „daně platit nebudu,“ „chceme být samostatní,“ „potřebujeme ochranu…“ Jak je letos sucho, Hůrečtí se bojí špatné úrody a to nejspíš ještě vyostří vztahy mezi Hůreckými a jejich ochránci.“
   Velitel si vzpomněl na dobu, kdy sám vybíral daně od místních. Ze zkušenosti věděl, že podobné buřičské řeči mezi vesničany bývají nebezpečné. „A Štít podobné názory toleruje?“
   „Nejsou rádi, ale dokud to jsou jen řeči... I když, v posledních měsících museli vojáci ze Štítu řešit hnůj v jídle, ukradené šípy a dokonce jednou hasili malý požár. Jsou to sice maličkosti, ale narušují chod jednotky a některým vojákům to začíná lézt krkem. Ve Štítu jsem zaslechla, jak se část vojáků dožadovala tvrdšího přístupu k Hůreckým.“
   Velitel se na ni podíval se zájmem: „A něco závažnějšího?“
   „Možná. Vojáci slavili U sekery výročí založení Adrahilovy říše a některým z nich bylo ještě týden špatně, i když polykali kdejaké dryjáky od místního felčara.“
   „A ten númenorejský bastard, co vede Hůrku, ten se k tomu staví jak?“
   Ženě cukly koutky nad neúctou vůči hlavnímu představiteli rodu Branů. „Ten má dost starostí se svou rodinou a na diplomacii mu nezbývá tolik času.“
   „No, horší vztahy mezi Hůrkou a Zor-Gimilem nejsou na škodu. Třeba získáme Hůrecko zpět.“
   „Hůrecko je sice důležité, ale teď mě víc znepokojují řeči mezi našimi o tom, že pravý král by neměl být za mořem, ale tady. Dokonce i mezi těmi, co přísahali věrnost králi, si někteří myslí, že Eriadoru by měl vládnout Adrahil.“
   „Prověřím to.“ Zamyslel se a dodal: „Po pravdě jsem zvědavý, jak ovlivní situaci v Eriadoru, až se nám sem nahrnou šlechtici, kteří se nepohodli s novým králem.“
   Žena jen zvedla obočí a změnila téma. „K tomu přepadení… Elfové se o tom odmítají bavit. Víme jen, že na našeho šlechtice zaútočil elf a bude to potřeba řešit oficiální cestou.“
   „Jako by nestačilo, že těžbu dřeva ohrožují enti. Teď abychom se ještě měli na pozoru před elfy. Zajdu tam osobně.“
   „Možná to teď nebudou chtít řešit, protože připravují společně s trpaslíky oslavu založení Gwaith-i-Mírdain. Nějaký spolek řemeslníků z jejich minulosti, či co,“ dodala, když viděla velitelův tázavý pohled.
   „A co naši vousatí přátelé?“ zeptal se velitel.
   „Trpaslíci ze Železníku se v Hůrce pohádali s Toddem. Řvali na něj, že hůrecký čerňák je jejich pivo, házeli po něm korbely a rozmlátili pár židlí. Až posádka ze Štítu zjednala pořádek.“
   „A co na Trhu? Děje se něco zajímavého?“
   „Trpaslíci z Modrých hor už úplně převzali vládu. Když jsem tam přespávala, chtěli po mě celé jmění. A když už se bavíme o trpaslících,“ zamyslela se, „možná to není nic důležitého, ale v Hůrce se zrovna řešil kůň, kterého odchytili kousek na sever. Měl na sobě potrhaný trpasličí postroj a táhl za sebou zbytek ojky.“
   „No budou si muset najít zbytek vozu. Jestli je to vše, tohle je tvoje,“ hodil jí váček, „a peníze na výdaje a instrukce budou na obvyklém místě. Uvidíme se za měsíc.“

Jak nepsat přihlášku...

...a ušetřit si práci. Následující text vznikl jako extrakt chyb, kterých se někdy hráči v přihláškách dopouštějí. Prosíme, berte ho v potaz a pokud jste se v nějakém bodě náhodou našli, neberte si to osobně. Díky za pochopení. :-)

  1. Postava má očividně moderní či jinak nevhodné jméno. Rozumím, že když si přímo na hře "vyrobíte" dočasného vesničana, nemá energii na místě vymýšlet co nejlepší volací znak. Ale pokud postavu píšete doma, jméno musí být když už ne středozemské, tak alespoň nerušivé (nebude valné většině lidí asociovat jinou kulturu). Apely z minulých ročníků, aby se hráči o vhodné jméno snažili, se zjevně minuly účinkem, tedy je to letos podmínkou.
  2. Chtěl bych si zarezervovat místo u [doplň frakci] pro několik lidí. Dáváme téměř výlučnou přednost hráčům, kteří o hru projevují aktivní zájem. Zkušenost říká, že kdo za sebe nechá vše zařizovat, u toho je výrazně vyšší šance, že mu o hru zase tolik nejde a že nakonec nepřijede. Je to ale možné u lidí, kteří chtějí jet jako "křoví".
  3. Chci hrát bezcílného tuláka-vrahouna, co náhodně kuchá, koho zrovna vidí o samotě. Že sem tam někdo na Arnoru umře, není až takový div (a hráči, kteří si postavu navrhli stylem "někdo po mně jde", s tím musí počítat). Chápu, že to je super adrenalin si tu a tam někoho zamordovat, ale buď pro to máte motivaci, kterou v návrhu postavy vysvětlíte, nebo si vymyslete jinou roli. Bezcílné vraždění kohokoliv kazí hru.
  4. Rodiče mi zabili vlci, bratra skřeti, strejdu ent, tetu kočka a kočku bobr. Pocházím z osamělé farmy, nesedávám zády ke dveřím, chci se všem pomstít a zjistit pravdu o své rodině. Přátelé, vím, že spousta motivů je ohraných, ale když už do té postavy dáváte klišé (pro vás to třeba klišé být nemusí), nedávejte jich tam příliš moc.
  5. Můj cíl je jediný, přežít. Výborně, ale ulehčeme si práci, přežít chtějí všichni. Kdo přežít nechce, nechť do postavy napíše, kterak k té psychické poruše přišel + připíše návrh druhé postavy.
  6. Tohle bude jeden z mých prvních larpů, tak nechci žádnou výraznou roli, chci se jen tak dívat kolem. Obvykle to dopadne tak, že si nováček na konci hry stěžuje, že ho to moc nebavilo, nikdo s ním nemluvil, neměl žádné informace a nevěděl, co se ve hře děje. Aby ne, když už zpočátku k postavě přistoupil tak, že je ve hře vlastně zbytečná. Taková role je vhodná spíš pro "polohráče", kteří se chtějí aktivně zapojovat do toho, co se zrovna šustne kolem. Pokud jste plašší nebo nezkušení, bude pro vás výhodou postava dobře propojená se svým okolím, budete vědět, co dělat a okolí vás vtáhne do děje.
  7. Jsem odvážný, ale ne bezhlavě, nepůjdu proti velké přesile. Nestrpím dlouhé řeči, ale když je potřeba vyjednávat, potlačím to v sobě. Peníze mě zajímají, ale ne nějak moc. Bojím se duchů, ale přítele bych z jejich kobky vysekat šel... Rozhodněte se. Pokud už chcete hrát postavu s nějakým charakterovým rysem, nemůžete zároveň tvrdit opak.

Dokumenty ke stažení:

Pro plnohráče:

příklady, jak napsat postavu

REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ

Prosím, přihlašte se, i pokud jedete jen jako doprovod, fotograf nebo jiná, zcela nezúčastněná postava. Je nezbytné, abychom měli přehled o všech, kdo se budou během hry pohybovat po herním území.

Pokud plánujete jet jako plnohodnotný hráč a budete si připravovat postavu, dostanete po přihlášení formulář, který vám s tím pomůže.